Geschiedenis

De Christelijke kerk is ontstaan na de opstanding van Jezus Christus, in de eerste eeuw. Apostelen brachten het evangelie naar mensen in de hele wereld. En dat gaat nog steeds door. In de loop van de tijd zijn er veel verschillende kerken ontstaan. De NoordhavenKerk heeft een archivaris die graag door de oude archieven bladert. Zo neemt hij iedereen die dat leuk vindt, mee naar de oude wortels van onze gemeente. De geschiedenis gaat terug naar de Afscheiding in 1836. Predikant Gazelle-Meerburg ging voor in Zevenbergen. Op 17 juni 1836 bediende hij in Zevenbergen de doop en de volgende dag werd het Avondmaal gevierd. Zo werd de gemeente gesticht onder de officiƫle naam Christelijk Afgescheiden Gemeente. Het kerkgebouw, waar we nog steeds gebruik van maken, werd in 1841 in gebruik genomen.