Basiscursus Christelijk geloof

Voor wie
De Emmaüscursus “Op weg” is voor mensen die meer over het christelijk geloof willen weten en het leven als christen intensiever en serieuzer willen gaan onderzoeken.
Zoals Jezus onderweg naar Emmaüs deed, is het ons doel om de blijde boodschap van het geloof uit te leggen en duidelijk te maken. Het liefst willen we dat mensen via deze cursus Jezus Zelf zullen ontmoeten.
Mensen die meer willen weten over het christelijk geloof kunnen deze cursus volgen samen met toegewijde christenen, die hun coaches zijn.

Waar gaat het over
De Emmaüscursus “Op weg” bestaat uit drie modules en beslaat 17 avonden.

Module 1: Wat christenen geloven
1. God bestaat en Hij is belangrijk
2. We hebben God nodig in ons leven
3. Jezus: Zijn leven
4. Jezus: Zijn dood
5. Jezus: Zijn opstanding
6. De Heilige Geest
7. Christen worden

Module 2: Hoe christenen groeien in het geloof
1. Leren bidden
2. Bijbellezen
3. Lid zijn van de kerk
4. Samen aan het avondmaal

Module 3: Als christenen leven
1. Leven zoals God het wil
2. God dienen
3. Je geld én je leven
4. Leren liefhebben
5. Het geloof delen

Waar
De cursus wordt gehouden in het huis van een van de gemeenteleden van onze kerk.

Wanneer
We komen bij elkaar op een avond in de week van 18.30 uur tot uiterlijk 21.30 uur. We beginnen dan eerst met een gezamenlijke maaltijd, waarna we om 19.30 uur in kleine groepjes uit elkaar gaan om het onderwerp van de avond te bespreken.

Vragen

• Het is een cursus, moet ik er dan ook voor leren? Nee, je hoeft er geen dingen voor uit je hoofd te leren, al zul je er wel veel ván leren.
  • Wat kost het? Er zijn geen kosten verbonden aan deze cursus. Het cursusmateriaal word je door de kerk aangeboden. We vragen alleen een kleine bijdrage voor de maaltijden.
  • Welke mensen kan ik op de cursus verwachten? We hopen op cursisten van buiten en binnen de gemeente.
  • Heb ik boeken nodig voor de cursus? Je hebt een bijbel nodig in een vertaling die je goed kunt begrijpen. (Deze kun je eerst ook van de kerk lenen). Verder krijg je van ons een map met hand-outs waarin kort staat samengevat wat we tijdens de cursus bespreken.
  • Krijg ik allemaal kennis over me uitgestort? Nee, we gaan interactief te werk. We bespreken de onderwerpen dus in kleine groepjes. Daarbij gaat het niet alleen om kennis, maar we spreken ook met elkaar over wat er in je hart leeft, wat er in je hoofd omgaat en wat er uit je handen komt.

Wil je je opgeven voor deze cursus of weet je nog niet zeker of dit is wat je zoekt of wil je eerst meer informatie? Bel dan naar Peter van Veelen op nummer 0168-32 73 82 of mail op basiscursus@gkv-zevenbergen.nl.